[rt_reading_time label="Okuma Süresi:" postfix="Dakika" postfix_singular="Dakika"]

Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz Güncellendi

Yazar: MGC LEGAL
Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz Güncellendi

Reklam Kurulu, 9.01.2024 tarihinde gerçekleştirilen 341 sayılı toplantıda “Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz”da (Kılavuz) güncellemeye giderek; ilgili değişikliği 16.01.2024 tarihinde resmi sitesinde yayımladı. Bu değişiklik indirimli satış reklamlarına ilişkin önemli bir ilke kararıdır.

İlgili kılavuz, tüketiciye yönelik her türlü fiyat bilgisi içeren reklamlar ile indirimli satış reklamları ve ticari uygulamaları reklam veren, ajans, mecra kuruluşları, satıcılar, aracı hizmet sağlayanlar ve reklamcılık ile ilgili tüm kişi, kurum ve kuruluşlara yol gösterilmesi amacına hizmet etmektedir. Bu kapsamda, indirimli satış reklamlarını düzenleyen bölüme sadakat programı ile ilgili düzenleme eklenmiştir.

Eklenen düzenlemeye göre; sadakat programı ile satışa sunulan hizmet ya da malların reklamı yapılırken “X karta özel indirim” veya “indirim” gibi ibareler yahut aşağı yönlü trend görselleri ile indirim yapıldığına ilişkin izlenim oluşturulamayacağı düzenlenmiştir.

Sadakat programı ile belirtilmek istenen ise belirlenen mal veya hizmet grubunda gruplarında tüketiciye uzun süreli fiyat indirimi hakkı veren kartları, kuponlar, sadakat programları veya tüketicilerin gelecekteki satın almalarına yönelik puan birikimine izin veren uygulamalardır.

Günlük hayatta birçok mağaza kendi uygulamasını oluşturmak ya da SMS göndermek suretiyle bu tür sadakat programlarına tüketiciyi kolay ve hızlı bir şekilde katabilmektedir.

Düzenlemenin ikinci fıkrasında bu tür uygulamaların liste fiyatlarının gerçekçi olmayan şekilde belirlenmesi akabinde sadakat programı kapsamındaki kart fiyatının liste fiyatına kıyasla daha düşük belirlenerek gerçek olmayan bir indirim algısı yaratıldığı dolayısıyla tüketicilerin yanıltıldığı değerlendirilmiştir.

Kılavuz’da liste ve kart fiyatı karşılaştırmasının grafikleriyle de desteklenen güncellemenin birçok reklam veren ve satıcı için önemli bir uyarı niteliğinde olduğu açıktır.

Ayrıca, ifade edilen türdeki sadakat programlarının yaygın olarak kullanılması, güncelleme doğrultusunda denetimlerin sıkılaştırılacağı şeklinde de yorumlanabilecektir.

Kaynak: Ticaret Bakanlığı.