| Okuma Süresi: 5 Dakika
|

Web Tapu Nedir?

MGC LEGAL
Web Tapu Nedir?

MGC Legal ekibinin siz değerli okuyucuları için özenle hazırladığı işbu “Web Tapu Nedir?” başlıklı makaleyi okumanıza sunarız.

Web tapu, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü (TKGM) tarafından hayata geçirilen bir projedir. Proje, tapu işlemleri süreçlerini azaltmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, tapu hizmetlerinin online ortamda yapılmasını; kaliteli ve hızlı bir şekilde yürütülmesini hedeflemektedir. e-Devlet sistemine entegre olan web tapu sistemi, e-Devlet’in kimlik doğrulama sistemi ile güvence altına alınmıştır.

Web tapu başvuru işlemlerinden web tapu sorgulama işlemlerine kadar tapu için gerekli birçok süreci internet ortamına taşıyan web tapu sistemi sayesinde gerçek ve tüzel kişilerin taşınmazlarını takip edip ve yönetmelerini sağlar. Peki, web tapu nedir? web tapu randevusu nasıl alınır? Web tapu başvuru takip işlemleri nasıl yapılır? Web tapu sorgulama nasıl yapılır? Web tapu ile ilgili merak ettiğiniz bu ve benzeri soruların cevaplarını makalemizde bulabilirsiniz.

Web Tapu Randevusu Nasıl Alınır?

Web tapu sistemi sayesinde vatandaşlar, bireysel web tapu girişi ile tüm tapu hizmetlerine ulaşabilir. Web tapu kurumsal giriş ile de ticaret siciline kayıtlı şirketler arında şirket yetkilileri tapu müdürlükleri binalarına gitmelerine gerek kalmadan web tapu sorgulama veya taşınmazların kayıt bilgilerini öğrenebilir, web tapusu randevusu alabilir. Peki, web tapu randevusu nasıl alınır?

Tapu randevusu tapu müdürlüklerinden bizzat alınıyordu. Erken saatlerde tapu müdürlüklerine başvuru talebi açtırılarak, gerekli tapu evrakları Tapu Müdürlüğü’ne teslim ediliyordu. Ardından, Tapu Müdürlüğü görevlileri evrakları inceledikten sonra tapu işleme onay verirse; randevu varsa aynı gün öğleden sonra ya da görevlinin randevu verdiği gün tapu işlemleri yapılabiliyordu.

Web tapu bu uygulamayı sona erdirdi. Web tapu randevu başvurusu, e-Devlet üzerinden online olarak yapılabilir. Böylece tapu müdürlüklerine gitmeye gerek kalmıyor. Tapu belgeleri incelendikten sonra web tapu başvuru sahibine SMS gönderiliyor. Daha sonra web tapu başvuru takip numarası ve evrak asılları ile web tapu randevu gününde imza atılmaya gidiliyor. Öte yandan, web tapu randevusu, Tapu ve Kadastro Müdürlüğü’nün “181” numaralı çağrı merkezinden de alınabilir.

Web tapu randevu işlemleri kısaca şöyledir;

  • www.tkgm.gov.tr web sitesine e-Devlet şifresi ile giriş yapılır.
  • “Randevu Al” butonuna tıklanır.
  • Daha sonraki adımda kimlik doğrulama yapılır.
  • İletişim bilgileri eklenir.
  • Tapu Müdürlüğü seçilir.
  • Tapuda yapılacak işlem seçilir.
  • Randevu tarihi seçilir.
  • Web tapu randevu onayı verilir.

Tapu ve Kadastro Müdürlüklerine gitmeye gerek kalmadan online olarak web tapu randevusu almak bu kadar kolaydır. Daha sonra harç miktarları bildirilir. Harçlar ödendikten sonra SMS gönderilir.

Web Tapu Başvurusu Nasıl Yapılır?

Web tapu girişi, tapu işlemlerinde son derece pratik bir sistemdir. Hem gerçek kişiler, hem de şirketler için kullanıma açılan web tapu sistemi, tüzel kişilikler için de kullanılabilir. Web tapu, “Tapunun Kısa Yolu” ve “Tek Tıkla Tapu” sloganları ile hayata geçirilmiştir. Peki, web tapu başvuru nasıl yapılır, web tapu başvuru takip nasıl yapılır?

Web tapu başvurusu süreci özetle şöyledir;

  • e-Devlet şifresi ile ya da bireysel ya da kurumsal girişi seçenekleri ile web tapu sitesine giriş yapılır.
  • Web tapu randevu için www.tkgm.gov.tr sitesi ziyaret edilerek, üst menülerdeki “E-Randevu” sekmesine tıklamak gerekir.
  • İlgili alanlara talep edilen bilgiler girilir. Bu bilgiler arasında; alıcı adı ve soyadı, TC Kimlik Numarası, cep telefonu numarası, belediyenin rayiç bedeli, satış bedeli gibi bilgiler yer alır.
  • İlgili alanda DASK poliçe numarası eklenir ve belediye rayiç bedel yazısı yüklenir.
  • Web tapu başvurusu için gerekli tapu evrakları online olarak sisteme yüklenir.
  • Tapu yetkilisi tapu belgelerini inceler.
  • Belgelerde eksik veya sorun yoksa web tapu başvuru sahibine mesajla randevu tarihi ve saati mesajla bildirilir.
  • Gerekli harç ödemeleri ve alıcı ve satıcı evraklarının aslı ile randevu tarihinde tapuya bizzat gidilerek taraflar imza atar ve tapu devri ya da gayrimenkul satışı gerçekleşmiş olur.

Yukarıdaki işlemlerin ardında web tapu başvurusu oluşturulur. Tapu devri randevusu için başvuru sahibine gönderilen mesajda ödenmesi gereken harçlar ile ilgili bilgiler de yer almaktadır.

Web Tapu Başvurusunun Takibi Nasıl Yapılır?

Web tabu sistemi, online randevu almayı sağlarken, aynı zamanda web tapu başvurusunu takip etmeye de imkan verir. Tapu ve Kadastro Müdürlüğü’nün web portalı üzerinden web tapu başvuru yaptıktan sonra web tapu randevusu verilecektir. Web tapu başvurusu sonrası başvuruya ilişkin durumu takip etmek, web tapu randevu sorgulama ya da web tapu randevu iptal işlemleri yine aynı sistem üzerinden yapılabilmektedir.

Web tapu sistemi ile yapılabilecek ve takip edilebilecek bazı işlemler şunlardır;

  • Tapu harç ödemeleri,
  • Döner sermaye ödemeleri,
  • Yetkilendirme işlemleri,
  • Taşınmaza ilişkin işlemler,
  • Belge doğrulama işlemleri,
  • Web tapu başvuru veya web tapu randevu işlemleri takibi ve değişiklik.

Web tapu sistemi sayesinde tapu işlemleri, elektronik ortamda güvenli hale gelmiştir. Bu sistem üzerinden belge talep edilebilir. Ayrıca, üçüncü kişilere tapu için yetki verebilir. Web tapu giriş sonrası tapu kayıt durumu ve konum bilgilerini görüntülenebilir, takip edilebilir.

Web Tapu Nedir?

Web Tapu Girişi Nasıl Yapılır?

Web tapu girişi ile birçok tapu işlemini yapmak mümkündür. Tapu müdürlüklerinin yükünü azaltarak, tapu işlemlerini hızlandıran web tapu sistemine giriş oldukça basittir. Web tapu girişi için öncelikle portal.tkgm.gov.tr sitesi ziyaret edilir. Web tapu girişi için ilk olarak e-Devlet şifresi gerekir. Yabancı uyruklu kişiler, Web Tapu Sistemi Bireysel Portalı’nı kullanmak için yabancı kimlik numarası ya da e-Devlet şifresi almalıdır. Bireysel web tapu portalı kullanamayan yabancı uyruklular, “For Foreigners” bölümünü ziyaret ederek tapu işlemleri yapabilmektedir.

Web tapu girişi işlemleri için e-Devlet şifresi ile giriş yapılmasının ardından web tapu sisteminde sahip olunan gayrimenkuller ya da taşınmazlar görülebilir. Satışı ya da tapu devri yapılacak taşınmazın alıcı tarafın da görebilmesi için “yetki ver” seçeneği kullanılır. Daha sonraki adımda “işlem yap” seçeneği ile tapu işlemleri başlatılabilir. Satıcı ve alıcın tapu müdürlüğüne fiziki olarak vermesi gereken belgeler, dijital olarak da taratıldıktan ya da fotoğraflandıktan sonra web tapu sistemine kaydedilmelidir.

Web Tapu Sorgulaması Nasıl Yapılır?

Web tapu sorgulama işlemleri, bir taşınmaz almadan önce yapılması gereken bir işlemdir. Bu işlem daha önce bizzat tapu müdürlüklerine başvurularak yapılabilirdi. Web tapu girişi ile tapu sorgulaması online olarak yapılabiliyor. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nde ülkedeki bütün taşınmazların kaydı bulunmaktadır. Tapu kayıtlarında taşınmaz hakkında tüm bilgiler yer alır. Bu sebeple bir gayrimenkul almadan önce web tapu sorgulama yapılması elzemdir. Peki, web tapu sorgulama nasıl yapılır?

Web tapu sorgulama işlemleri kısaca şöyledir;

  • www.tkgm.gov.tr sitesindeki “E-Hizmetler” alanından “Parsel Sorgu” sekmesi tıklanır.
  • Farklı bir sekmede açılan parselsorgu.tkgm.gov.tr sitesinin kullanım koşulları kabul edilerek, web tapu sorgulama işlemine geçilebilir.
  • Daha sonra sayfasın sol tarafındaki menülerden il, ilçe, mahalle, ada ve parsel seçilir.
  • İstenen bilgiler girildikten sonra “Sorgula” butonuna tıklanır.

Peki, e-Devlet’ten tapu sorgulama nasıl yapılır?

  • www.turkiye.gov.tr adresine giriş yapılır.
  • Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün “Tapu Bilgileri Sorgulama” sayfası açılır.
  • Açılan sayfada şahsa kayıtlı tüm tapu bilgileri görülebilecektir.

Öte yandan, TKGM’nin web tapu kurumsal portalı, kamu kurumlarının tapu işlemlerini takip ve sorgulama imkanı da vermektedir.

Peşin Ödemeli Gayrimenkul Devri Öncesi ve Tapu Devri

Web tapu sisteminde tapu ve kadastro müdürlüklerine gitmeye gerek kalmadan online ortamda taşınmazlar yönetilebilir. Web tapu sisteminde 46 adet tapu işlemi yapılabilir. Bu işlemler arasında satış, bağış, intikal, ipotek, terkin gibi işlemler vardır. Ayrıca, 20 farklı kadastro işlemi, 2 adet haritacılık işlemi ve 5 farklı Osmanlıca belgeler ve eski kayıt belge işlemi yapılabilmektedir. Peki, web tapu girişi ile peşin ödemeli gayrimenkul devri öncesi ve tapu devri nasıl yapılır?

  • webtapu.tkgm.gov.tr adresinden, e-Devlet şifresi ile şirket ya da bireysel giriş yapılır.
  • Açılan sayfada sağ menüde “Başvuru yap” sekmesine tıklanır.
  • İlgili taşınmaz seçilerek, “Satış” butonuna tıklanır.
  • Gayrimenkulün “ili, ilçesi, mahallesi, adası, pafta satış” şeklinde açıklama yazılır.
  • Alıcının adı soyadı, TC Kimlik No’su, cep telefonu numarası, belediye rayiç değeri ve satış bedeli eklenir (Rayiç için rakamlar noktasız girilmelidir, sadece kuruş için virgül olmalıdır. Örn: 3138614,00 gibi).
  • DASK Poliçe numarası eklenir ve belediyenin rayiç bedel yazısı yüklenir.
  • Bu işlemler sonrası web tapu başvurusu yapılmış olur.
  • Gerekli belgeler sisteme yüklenir ve verilen randevu gününde evrakların asılları ile tapu müdürlüğüne alıcı ve satıcı bizzat giderek, imza atar.

Bütün web tapu işlemleri, yetki verilerek vekil sıfatı ile yürütülebilir. Sisteme girildiğinde sayfanın solunda “Yetki İşlemleri” bölümü vardır. Bu bölümde “Yetki Ver” sekmesi işaretlenerek, sahip olunan taşınmazlar içerisinden devri talep edilen taşınmaz için ilgili avukatın TC Kimlik Numarası girilerek, yetkilendirilebilir.

× WP